Post versturen via MyADD

Post versturen via MyADD is ontzettend eenvoudig en heel erg handig.

Als je bent ingelogd in MyADD klik je in het linker menu op “Inbox post”. Je krijgt nu een overzicht van de poststukken die je al eerder hebt verstuurd (als dat het geval is). Op de regel van het poststuk zie je: de datum van uploaden, hoeveel pagina’s het bestand omvat, wat de status is van het bestand, een 👁️ oogje om het bestand te bekijken en als laatste de ⬇️ downloadknop om het bestand als pdf te downloaden.

Nieuw poststuk versturen

Om een nieuwe brief te versturen volg je onderstaand stappenplan:

  • Klik rechtsboven op de witte knop “+ Poststuk versturen”
  • Kies de wijze van adressering. Je hebt 2 opties:
    • het adres staat vermeld in de brief (rechts uitgelijnd)
    • het adres handmatig ingeven en wij plakken een etiket met het adres op de envelop
  • Maak een keuze naar welk land de brief gaat
  • Wil je dat de brief aangetekend wordt verstuurd, vink dit dan aan
  • Sleep het bestand in het kader. Let op: je kan alleen JPEG, JPG, PNG, BMP, GIF of pdf-bestanden uploaden. Wij zetten het bestand om naar pdf-format
  • Ga akkoord met de algemene voorwaarden
  • Klik op de knop “Opslaan en portokosten berekenen”
  • De portokosten worden nu berekend en vermeld
  • Als je akkoord bent met de kosten klik je op “Poststuk versturen”. Je kan er ook voor kiezen om het poststuk op een later moment te versturen en alleen klaar te zetten. Je klikt dan niet op “Poststuk versturen” maar op annuleren.

Uiterlijk de volgende werkdag wordt je poststuk geprint, in een envelop gedaan, er wordt een postzegel opgeplakt en wij brengen je envelop naar de brievenbus.

Om de status van je brief op te vragen kijk je in “Outbox post”.

  • Staat de status op verzonden, dan is je brief onderweg naar de ontvanger.
  • Heb je ervoor gekozen om de brief op een later moment te versturen, klik dan op het ✈️ vliegtuigje om de brief alsnog te versturen.
  • Wil je de brief verwijderen, klik dan op het 🗑️ afvalbakje.

Details over het verzonden poststuk

Wil je meer weten over het poststuk, klik dan op het 👁️ oogje op de regel van het poststuk in de Outbox. Je ziet hier de volgende details:

  • Als de voorvertoning AAN staat zie je het verstuurde poststuk. Zie je het niet, klik dan bovenaan het scherm (links van je naam) op “voorvertoning UIT”
  • Onder het poststuk kan je de knop Downloaden vinden om het poststuk te downloaden naar je computer
  • Bij Opmerkingen kan je zelf een opmerking maken. Als je hebt gekozen om de brief aangetekend te versturen, vind je hier ook de track & trace code
  • Bij Informatie poststuk vind je verzenddetails. Hierbij is de ontvangstdatum de datum dat wij het poststuk hebben ontvangen
  • Twee regels verder staat de datum waarop het poststuk wordt vernietigd. Deze datum is gelijk aan de periode die je hebt gekozen bij het verwerken van ingekomen post. Deze gegevens kan je hier aanpassen. Als je een aanpassing doet, geldt deze voor alle toekomstige poststukken
  • Onder het kopje Geschiedenis kan je terugvinden wanneer je het bestand hebt geüpload, dat het in behandeling is genomen en wanneer het poststuk is verstuurd en naar welk adres

👉 Je eigen postkantoor: Post ontvangen in MyADD

Van Dusseldorpstraat 40

4461 LV Goes

Nederland

KvK: 59429119
BTW: NL853479598B01

Locaties

  • Almere
  • Amsterdam
  • Apeldoorn
  • Arnhem
  • Assen
  • Bergen op Zoom
  • Breda
  • Capelle aan de IJssel
  • Den Haag
  • Deventer
  • Dordrecht
  • Eindhoven
  • Emmen
  • Enschede
  • Goes
  • Halsteren
  • Leeuwarden
  • Lelystad
  • Nijmegen
  • Rotterdam
  • Tilburg Conservatoriumlaan
  • Tilburg Spoorlaan
  • Utrecht
© 2025 Flex4